ODOML | Winactie Tony’s uitpaulineskeuken

1

Vandaag heb ik weer een ODOML voor jullie! (One day of my life!) Vorige week kreeg ik het heugelijke mailtje dat ik de winactie van pauline had gewonnen samen met nog vier andere lezeressen. Vandaag ging ik naar Amsterdam om mijn eigen chocoladereep bij Tony’s samen te stellen. Kijk mee met wat ik die dag heb gedaan!

IMG_5448

Ik ging op tijd weg, zodat ik nog even de stad in kon. De afspraak had ik namelijk pas om 13.00 uur dus had daarvoor nog tijd over. Dit is wat ik aan had. Broer van Primark, top van only, jasje van vila en mijn nikes. Ik wou eerst hakken aan doen, maar omdat de kans aanwezig was dat ik nog redelijk wat stukjes ging lopen ging ik maar voor een comfortabel outfit.

IMG_5450

Dit is wat ik mee nam. Ik moest namelijk ruim 2 uur reizen voordat ik Amsterdam zou zijn dus ik nam een boek mee om lekker te lezen in de trein. Flesje water, portemonnee, notitieboekje en mijn make-up tasje.

IMG_5453

Eerst ging ik langs de supermarkt om even wat lekkers te halen voor onderweg. Het kon namelijk wel 19.00 uur worden voordat ik een keer thuis was.

IMG_5454

Wachten op de bus die zoals altijd nooit op tijd komt.

IMG_5455

Half uurtje met de bus richting station.

IMG_5456

En in de trein naar Amsterdam. Dit duurt nog eens ander half uur. In tussen heb ik heerlijk het boek van Chyntia gelezen. Ik had hem al hele lang liggen, maar ben er nog nooit aan begonnen en nu was voor mij de mogelijkheid!

IMG_5458

Vanaf station naar de stad lopen. Het was een beetje miezerig naar weer!

IMG_5461

Ik heb maar een klein beetje geshopt. Ik heb een mooi leren rokje, een gestreept shirt en een grote effen sjaal gekocht bij forever 21.

IMG_5462

Ik had het broodje wat ik had gehaald en wat kaasjes al opgegeten. Om nog wat vitamines binnen te krijgen ging ik bij la place zitten en genoot van mijn overheerlijke groene smootie. Er zat in ieder geval spinazie in maar verder heb ik eigenlij geen idee. Hij smaakte gelukkig goed!

IMG_5463

En toen moest ik snel weer van de stad naar station lopen om de bus te halen richting Tony’s. De Bijenkorf is altijd zo mooi versierd met al die lichtjes! Ik hou echt van de kerstverlichting.

IMG_5464

Wachten op de bus richting Tony’s! Excited!

IMG_5465

Ik was bij Tony’s! Super leuk. Er was de hele dag een cameraman aanwezig om de dag te filmen. De video komt als het goed is online op tweede kerstdag, maar tegen die tijd zal ik hem ook nog wel even online zetten!. Als eerst lieten ze ons zien hoe de cadeau werd gemaakt en dat komt dus uit bonen uit deze,, ja wat is het eigenlijk, een noot volgens mij. Ik had het nog nooit gezien in het echt, echt bijzonder ziet het er uit.

IMG_5466

Alle stappen die de cacao doorstaat zijn in de verschillende schaaltjes te zien.

IMG_5467

Zo zien de bonen er uit als ze uit de noot komen en ze zitten vast aan een soort navelstreng. Echt vreemd ziet het er uit, want het lijkt op vlees en helemaal niet op de kleur die cacao altijd heeft.

IMG_5470

Dit waren een aantal ingrediënten die we mochten toevoegen, maar er was nog zo veel meer keus. Je kon echt werkelijk alles verzinnen wat je in de reep wou hebben echt zo leuk!

IMG_5471

Toen we onze ingrediënten hadden gekozen konden we aan de slag om onze reep te maken! Als eerst werd de mal tot de helft gevuld met melkchocolade.

IMG_5473

Daarna hebben we drie ingrediënten die we hadden gekozen gelijkmatig verdeeld in de mal. Ik ben gegaan voor wat winterse smaken. Pecan noten, kerrie poeder en gevriesdroogde sinaasappelstukjes. Je zal wel denken huh kerrie in chocolade? Ja ik heb het eerst geprobeerd hoor voordat ik het in mijn reep ging toevoegen! haha maar het is werkelijk waar echt heel lekker!
En zo zag mijn reep er uiteindelijk uit! De reep wordt nog opgestuurd en zal ik deze week waarschijnlijk ontvangen. Ik zal er foto’s van maken zodat ik dit ook nog met jullie kan delen en natuurlijk ben ik heel erg benieuwd naar de smaak! Ook krijgen we allemaal een persoonlijke wikkel om onze chocoladereep! echt super leuk!

IMG_5474

We hebben nog een smaken test gedaan. Ik moet zeggen dit vond ik echt heel moeilijk, bij anderen ging het super goed, maar ik had er nog wel wat moeite mee. Maar leerzaam was het zeker weten!

IMG_5480

En zo gingen wij bepakt in de trein terug naar huis! We kregen allemaal alle repen van Tony’s mee naar huis. Dit zijn dus 10 repen. En daarnaast komt ook nog even onze eigen reep thuis gestuurd, omdat deze nog moest uitharden.

IMG_5492

En dit waren alle chocoladerepen die heb mee naar huis heb gekregen!

Belangrijk om te vertellen over Tony’s is dat alles fair trade is. De boeren die voor de cacao werken die krijgen meer betaald dan een boer van een goedkoper merk chocolade. Dit is ook de reden waarom de chocolade repen allemaal wat duurder zijn dan andere repen. Daarnaast zijn alle chocolade repen op natuurlijke basis, dus ook de toegevoegde ingrediënten. Er worden geen ingrediënten toegevoegd die E-nummers bevatten of chemisch zijn bewerkt. Denk aan kleurstoffen.

Ik heb echt enorm genoten van deze dag. Ik was echt pas om half 8 thuis ofzo, maar ik heb echt een super leuke dag gehad! Thanks to uit paulines keuken

With Love, x
Suzan

Een gedachte over “ODOML | Winactie Tony’s uitpaulineskeuken

Geef een reactie

