Believe | passie & toewijding

Cover _Passie&toewijding

De tijd geleden toen ik dit al had voorbereid voor een groep, heb ik gemerkt dat ik elke keer probeer toegewijd te zijn aan God, maar dat mijn passie laag was. Mijn verlangen was enorm groot en ik wou zo graag de passie terug die ik had. Ik weet dat Hij er is, maar af en toe dan mis ik dat gevoel gewoon eventjes. De laatste tijd heb ik wel geprobeerd God echt in mijn leven en alles wat ik doe te betrekken. Ook bij het voorbereiden van iets voor de groep, maar ik miste het. Het ging niet zo als ik wou. Graag wil ik met jullie delen hoe ik mijn passie terug win en hoe ik toegewijd kan zijn.

Inleiding

Ik merk dat ik afgelopen tijd meer gedreven ben om God te ervaren. Ik probeer elke ochtend stille tijd te houden, omdat ik dingen door de dag heen wil zien en wil ervaren.

Normaal gesproken heb ik door de weken heen wel iets wat mij aanspreekt wat ik kan delen met jullie. Deze keer had ik dat toe ik dit voorbereide totaal niet. Ik wist niet wat ik wou delen. Juist ik. Maar ik moest luisteren naar de stem van God. Ik ben gaan bidden, en heb hem uitgenodigd om aanwezig te zijn en heb hem gevraagd om een inzicht. Ik werd stil voor God, een paar seconden, een paar minuten. Ik wacht dan gewoon tot God wat zegt. Hij had het over passie en toewijding. Ik dacht wat moet ik hier over delen. Hij zei tegen mij, deel je eigen leven. Deel wat je de afgelopen dagen, weken bezig houdt. Ik zei ‘’maar God kunt u mij dan de bevestiging geven dat ik het hier over moet gaan houden?’’ Ik kreeg tranen in mijn ogen en begon God weer te voelen. Iets waar ik naar verlangde. Hij zei tegen mij ‘’Ga op je knieën’’. Ik ging naast mijn stoel zitten op mijn knieën, en de tranen begonnen nog meer te lopen. En opnieuw gaf hij mij de bevestiging dat wij het vanavond over passie en toewijding mogen hebben.

Wat is toewijding? Wat is passie?

Toewijding is iets wat je doet met grote zorg en aandacht. Toen ik het woord passie probeerde uit te leggen wist ik niet goed hoe ik het moest verwoorden. Ik ging op internet kijken, en hier staat exact dat het en sterk gevoel is van liefde, een hartstocht. Een groot verlangen naar iets , of grotere liefde voor iets. En dat iets is in dit geval God.

Hoe groot is onze toewijding en passie?

Hoe toegewijd zijn wij eigenlijk aan God? Zoeken wij hem in ons dagelijks leven elke keer op? Betrekken wij hem in ons leven en elke keuze die wij maken?
Ik merk dat ik heel graag toegewijd wil zijn, maar soms merk ik dat ik het niet altijd doe zoals ik wil. Ik probeerde God elke dag op te zoeken en de bijbel er bij te pakken. Ook al is het maar in de bus. Maar ik merkte dat ik niet stil was. Ik was alleen maar aan het praten met God en proberen te lezen uit zijn woord. Maar ik was niet stil voor God, zodat hij mij kan leiden in keuzes en zodat hij mij duidelijkheid kon geven over zijn woord. Mijn toewijding is er zeker weten, maar hij niet altijd even groot.

Het is belangrijk God te tijd te geven om ons antwoorden te geven. Dat we mogen luisteren naar Gods woord, en te luisteren wat hij ons duidelijk wil maken. Daarom is het ook gewoon echt belangrijk om gewoon stil te zijn in zijn aanwezigheid. God heeft altijd tot mij gesproken in de momenten dat ik stil was. Mijn gedachten op nul en in de aanwezigheid van God. Op die momenten ontmoet ik God echt.

Hoe kunnen wij de toewijding en passie krijgen?

1. wil. Zorg dat je echt wilt! Wil je toegewijd zijn en de passie hebben om echt voor god te gaan. Wil je niet bang zijn voor de keuzes die hij in jou leven maakt en willen wij hem daadwerkelijk volgen op de weg?
2. Weten wie Jezus is. Jezus is ons grootste voorbeeld. Hij was de gene met de grootste toewijding die ik mij kan bedenken. In elk moment van zijn leven was hij toegewijd aan zijn vader, aan onze vader, aan God.
3. Relatie met God. Je kunt geen toewijding en passie hebben zonder een intieme relatie met God. Neem elke dag de tijd om God te betrekken in jouw leven.
4. Besef dat je Jezus nodig hebt

Uitdaging

Ga nu 15 minuten a 20 minuten stille tijd houden. Ik kies er bewust voor om telefoons weg te laten, omdat dit een van de grootste afleidingen is. Als je tijd met God hebt probeer alle afleidingen die je hebt naast je neer te leggen en ‘toegewijd’ te zijn aan God. Als we ons niet compleet toewijden zal hij ook niet spreken. Die telefoon kan wel even wachten, dat ene berichtje, die persoon.
Begin je stille tijd met gebed en bid om de aanwezigheid van de heilige geest.

Hoe ver ben jij toegewijd en hoe ver gaat jou passie voor God?

With Love, x
Suzan

2 gedachtes over “Believe | passie & toewijding

Geef een reactie

