No Sugar Challenge | Eetdagboek #week1

Cover week 1
Zoals jullie hebben kunnen lezen ben ik begonnen met de No Suggar Challenge. Dit houd in dat je geen producten eet waar geraffineerde/toegevoegde suikers in zijn verwerkt. Ik heb het nu al een week volgehouden en hier volgt mijn eetdagboek van de eerste week.

Maandag:

Ontbijt: Ik ben de ochtend begonnen met griekse yoghurt en zelfgemaakte granola
Tussendoortje: Halve paprika in reepjes
Lunch: Twee bruine boterhammen met halvarine en kipfilet
Tussendoortje: Halve paprika in reepjes
Avondeten: Zuurkoolschotel

Ik had deze dag een banaan mee willen nemen, maar deze ben ik vergeten door op het aanrecht te laten liggen. Ik baalde hier enorm van want aan het einde van de dag verging ik bijna van de honger. Gelukkig heb ik het overleefd!

Dinsdag:

Ontbijt: volkoren cracker met avocado en wat peper en zout
Tussendoortje: Twee rijstwafels
Lunch: Twee bruine boterhappen met halvarine en kipfilet
Tussendoortjes: Banaan
Avondeten: Opgebakken champignons, boontjes en een stukje vlees.

Ik kreeg deze dag enorm last van afkickverschijnselen. Ik werd enorm duizelig, maarja dit hoort er nu eenmaal bij. Dit gaat vanzelf weer over, alles voor het goede doel.
’s Avonds had mijn vader het idee om aardappelpuree te eten. Als er iets iets wat ik echt chemisch vindt smaken is het wel aardappelpuree. Daarnaast zit er in aardappelpuree lactose, dit is een suiker. Ik had nog wat champignons staan en heb deze opgebakken.

Woensdag:

Ontbijt: Griekse yoghurt met eigengemaakte granola
Tussendoortje: Twee rijstwafels
Lunch: Twee volkoren boterhammen met halvarine en kipfilet
Tussendoortje: Banaan
Avondeten: Volkoren warp, sla, tomaatjes, komkommer en gebakken zalm.

Donderdag:

Ontbijt: twee volkoren crackers met halvarine en jong belegen kaas
Tussendoortje: Appel
Lunch: Twee volkoren wraps met sla, tomaatjes en komkommer. Daarnaast nog wat gebakken amandelen.
Tussendoortje: Twee rijstwafels
Avondeten: Stokbroodje met kruidenboter

Vrijdag:

Vandaag had ik een bruiloft van een vriendin van mij. Dit wist ik van te voren en heb er ook echt voor gekozen om te genieten
Ontbijt: 2 broodjes met kaas
Tussendoortje: –
Lunch: boletje met kaas
Tussendoortje: taartje
Avondeten: boontjes, aardappeltjes en stukje ossenhaas
Tussendoortje: Nog een taartje en een bitterbal en twee witte wijntjes
Eigenlijk valt het uiteindelijk nog reuze mee. Ik heb geprobeerd er een beetje rekening mee te houden, maar niet extreem zodat ik lekker kon genieten

Zaterdag:

Deze dag kwam ik echt enorm laat uit bed, volgens mij was het 14.00 uur. Voor mij is dit echt heel lang geleden dat ik dit heb gedaan. Daardoor is mijn eetritme ook een beetje over de kop gegooid. Maar na de SAS-dag (Schijt Aan Suiker) gaan we vandaag weer knallen. ’s Avond heb ik nog wel een verjaardag, maar ik sla ik me wel door heen.
Ontbijt: 2 mini broodjes uit te oven met kaas
Tussendoortje: –
Lunch: gekookt ei
Tussendoortje:
Avondeten: Patat en frikadel

Zondag:

Ontbijt: Cracker met kaas
Tussendoortje: Gevulde speculaas
Lunch: Stokbroodje met tappende
Tussendoortje: tartaartjes

In het weekend ging het een klein beetje fout. Vooral op de bruiloft en op zondag toen ik bij mijn moeder was. Aankomende week ga ik weer knallen en laten we de suikers aan de kant liggen.

Afgelopen week heb ik gemerkt dat ik erg moe werd. Ik heb gelezen dat dit er bij hoort, net als de duizeligheid in het begin an de week. Benieuwd hoe het aankomende week gaat met mijn energie!

With Love, x
Suzan

3 gedachtes over “No Sugar Challenge | Eetdagboek #week1

Geef een reactie

