No suggar challenge

cover

Het is afgelopen tijd een beetje een hype aan het worden om alles extreem te doen. Extreem gezond te eten en extreem te sporten en noem zo maar op. Afgelopen tijd heb ik het er met veel mensen over gehad. Geen suikers eten. Voordat ik hier überhaupt aan begon had ik het gevoel dat overal suikers in zaten, maar dat valt eigenlijk nog wel weer mee ook. Lucky me! Want ik blijf van lekker eten houden.

Waarschijnlijk hebben jullie onderstaande filmpje wel voorbij zien komen.

Dit is een filmpje wat mij enorm aan het denken heeft gezet. Laatste tijd merk ik gewoon dat ik erg moe ben. En daarnaast heb ik minimaal 1x per week een eetbui en eet ik een zak snoep, pak koekjes en een halve zak chips achter elkaar weg. Dit is volgens mij ook niet geheel de gezonde weg. Dus ik dacht, als ik nu eens stop met het eten van geraffineerde/toegevoegde suikers dan krijg ik misschien we meer energie.

Door het slim aan te pakken moet je goede vervangende tussendoortjes vinden. Daarnaast heb ik al mijn eigen granola gemaakt zonder suiker.

Ik ga proberen om een eetdagboek voor jullie bij te houden. Ik hoop dat dit mijzelf ook stimuleert om het vol te houden.

2 gedachtes over “No suggar challenge

  1. Ben heel benieuwd naar je ervaringen. Weet zeker dat jij je minder moe zult voelen. Zelf voeg ik helemaal geen suiker meer toe aan koffie, thee, ontbijt enz. Maar ik eet wel pindakaas enzo waar suiker in zit. Toch merk ik dat zo’n aanpassing veel succes heeft. En binnen 2 weken mis je de suiker niet eens meer. Succes!

    • Ik ben zelf en enorme snacker. En dan met name koekjes en snoepjes. Ik heb nu deze veranderd door bijvoorbeeld rijstwafels en gezonde noten. Ik zit nu op dag 4 en moet zeggen dat het me goed af gaat, alleen heb wel last van afkickverschijnselen zoals duizelig!
      Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Geef een reactie

