Weekend weg | Connect weekend

1

Afgelopen weekend ben ik bij het connect groep weekend geweest. Dit is een week waar alle connect groepen samen een weekend beleven. Een weekend waarin we Gods aanwezigheid hebben mogen ervaren, mogen ontdekken wat het betekend om te leven vanuit Gods kracht. God samen kunnen aanbidden en aangevuurd worden en de passie te bouwen of te laten groeien.

Dag 1

vanaf 19.30 uur begon het officiële programma. Deze avonds sprak Jaap Dieleman. Jaap sprak over het feit dat God iedereen kan gebruiken. Als je mensen tot Jezus wilt leiden moet je eerst natuurlijk contact met deze gene hebben. Je kan niet binnen komen en zeggen “Nou, nu ga ik jou het evangelie eens even vertellen. Vandaag zul je geloven!”. De eerste sleutel om iemand over Jezus te vertellen is vaak onze eigen getuigenis. Zo kunnen zij zien dag het werk van Jezus tot de dag van vandaag nog steeds zichtbaar is in deze wereld.  Zo stat er ook in de bijbel:

Marcus 5:19. Hij zei tegen hen: “ga naar huis, naar uw eigen mensen, en vertel hun wat de Heer allemaal voor u heeft gedaan en hoe hij zich over u heeft ontfermd. 

Als wij allemaal eens alles zouden doen wat Jezus ons zegt, dan zouden er ineens een stuk meer mensen in hem gaan geloven. Niemand zal onze getuigenis kunnen ontkrachten. Met onze getuigenis kunnen wij mensen bij Jezus brengen!

Dag 2

08:00 was er tijd om stille tijd te houden. De dag te beginnen met God, en te proberen om naar hem te luisteren.

10.00 Sprak Erica Duenk. Zij sprak over het verstaan van Gods stem,

Dicht bij Jezus bijven is eigenlijk de liefde warm houden. De Heilige Geest zorgt er voor dat we dicht bij Jezus blijven. Wij mogen hoge prioriteiten stellen aan de intimiteit met God. De duivel probeert ons vaak afteleiden door ons andere gedachten te geven, of ons te zeggen dat we te druk zijn om ons met Jezus bezig te houden. We moeten leren om ons niet af te laten leiden.

Als we dicht bij God zijn gaan we ontdekken wie we zijn. God wil dat we in eenheid leven met Jezus door de Heilige Geest. We hoeven ons niet af te laten leiden door de duivel. Want het woord van God heeft meer autoriteit welk woord dan ook. Het woord van God heeft kracht!

Psalm 105;4. Zie uit naar de Heer en zijn macht, zoek voortdurend zijn nabijheid. 

Houd je ogen open voor God. we blijven dit bij Jezus door te luisteren naar zijn stem. ke kunt zijn stem verstaan door te verwachten dat hij zal gaan spreke. daarnaast moet je verlangen Gods stem te verstaan. Als je dit verlangen niet hebt, kun je dit vragen aan God. We moeten God de aandacht geven die hij ons geeft. Ken het karakter en het woord van God, dan zal je zijn stem leren verstaan. Hij wil immers dat wij de juiste keuzes maken en naar hem luisteren. Hiervoor moeten wij wel leren om uit te stappen! Je zult zien wat de uitwerkingen het heeft. het is niet moeilijk om uit te stappen als we vol zijn van de liefde van God. wij laten zien wie god is. Maar hoe toets je nu het woord van God?

  1. Komt het woord dat je ontvang overeen met de bijbel?
  2. Zorgt het er voor dat ik meer om Jezus zal gaan lijken?
  3. Gaat het mijn verantwoordelijkheidsgebied aan?
  4. Het woord dat je krijgt, overtuigt het je of klaagt het je aan?
  5. komt het overeen met hoe God mij geschapen heeft?
  6. Ervaar ik Gods vrede er over?

Om Gods stem leren te verstaan moeten we uitstappen en durven. En natuurlijk kan het voorkomen dat je iets aan iemand doorgeeft wat niet helemaal klopt, maar zo leer je je eigen gedachte en Gods stem uit elkaar te houden. Voor God maken we immers geen fouten. Dit zijn onze leermoment, en hij vind het fijn dat we het in vedergeval proberen! Als het niet van God is, dank God dan voor het leermoment en keer je weer naar God toe.

We zijn het in de praktijk gaan brengen om te oefenen om Gods stem te verstaan. Er waren duo’s gemaakt en we hebben 20 minuten voor deze persoon gebeden en geprobeerd te luisteren naar Gods stem. Alles wat we binnen kregen hebben we opgeschreven en later gedeeld met de persoon waarvoor we hadden gebeden. Zo kon je zien of het echt Gods stem was die je had gehoord of dat het je eigen gedachtengang was. Bijna iedereen had een woord van God gekregen en had ook degene geraakt voor wie het woord was. Hij of zij kon het bevestigen dat het bij hem of haar paste. We hebben een aantal mooie getuigenissen mogen horen, waar in een jongen iets over iemand had verteld wat hij niet kon weten want hij kende die persoon helemaal niet. Zo lieten Erica zien dat het verstaan van Gods stem eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is.

14.00 Was er sport en spel. Super gezellig om zo samen met een hele groep gek te doen. Tijdens een van de eerste spellen ging het erg heftig aan toe. Tijdens het spel is er een jongen erg hard tegen mij aangekomen waardoor ik op de grond belande. Ik hoorde zelf de knal en hoorde mijn nek kraken en ben met een enorme knal met mijn knie op de grond terecht gekomen. Ik en aan de kant gaan zitten en voelde me niet echt fijn, alles deed zeer. Direct hebben vrienden om mij heen voor mij gebeden. De trillingen die ik had verdwenen en ik kon weer rustig ademen. Later de dag merkte ik pas dat mijn knie echt zeer begon te doen. Ik kon amper meer lopen en strekken was al helemaal niet mogelijk. De pijnstillers werkten eigenlijk niet heel erg goed en het zat mij erg in de weg. Tijdens het avond eten heeft iemand voor mijn knie gebeden.

19.30 ’s avonds hadden we een dienst met waar we zouden gaan bidden voor de verschillende connect groepen. De verschillende groepen zijn in de plaatsen: Hattem, Wapenveld, Heerde, Epe, Elburg en Oldebroek. Normaal gesproken ga ik altijd staan met aanbidden en hou ik er van om me vrij te voelen, alleen deze avond voelde ik me beperkt door de pijn.  We hebben krachtig met z’n allen gebeden voor de dorpen waarvan we het gevoel hadden dat op dat moment gebed voor nodig was. Wat mij opviel is dat dat het drugsgebruik ik alle dorpen/steden enorm is onder jongeren. Dit heeft mij enorm geraak. Later ben ik naar buiten gegaan en heb daar nog even verder gaan bidden. En toen besefte ik dat ineens weer kon lopen. Ik ben direct naar de gene gegaan die voor mij heeft gebeden en hij was blij om het te horen. Ik was God zo enorm dankbaar dat hij dit heeft laten zien en dat ik op deze manier Gods kracht mocht ervaren.

Dag 3

Dit was alweer de laatste dag. Tijdens deze ochtend hebben we weer een dienst gehad met aanbidding en sprak Bart over de afkomst en de opdracht van Jezus.

Jezus gaf ons de opdracht om volgeling te worden van hem. Als wij overtuigd zijn van de afkomst van Jezus kunnen wij volgeling worden.

De afkomst van Jezus

 

  1. Hemelse man – (Johannes 6:38, 3:12-13, 8:38) Als je gelooft dat Jezus de Hemelse man is kun je geloven dat zijn liefde hemels is.
  2. Zoon van God – (Johannes 4:16, Marcus 14:60-64, Johannes 8:49, Matteus 11:25-27) Als je gelooft dat Jezus de zoon van God is, kun je geloven dat hij zo dichtbij ons kan komen dat hij je kan aanraken.
  3. God – (Johannes 10:30, 8:58, 18:5-6) Als kegelooft dat Jezus God is, kun je geloven dat hij de macht heeft om mensen levens compleet te veranderen.

De opdracht van Jezus

  1. Het verlorene redden (Lucas 19:10) Jezus kan doen wat hij zegt, omdat hij is wie hij zegt dat Hij is.
  2. De opdracht doorgeven. Doordat je nieuwgeboren bent is je afkomst veranderd. Jezus kom in jou wonen om de opdracht in ons en door ons uit te voeren
  3. Nieuw zendingsveld. Hierbij kan gedacht worden aan voorbede, lief hebben en om andere geven, mensen vertellen over het evangelie en bidden voor hun noden, ze uit nodigen om Jezus te leren kennen en ze leren het zelfde te doen als dat wij doen.

Afgelopen weekend zijn er veel momenten geweest waarin ik God heb mogen ervaren. Het heeft zeker positieve punten achter gelaten die ik in mijn wandel met God zal meenemen. Ik hoop dat iedereen op het kamp net zo veel heeft genoten als ik, of misschien zelfs wel meer.

With love, Suzan

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s