One day of my life | Amsterdam

DSC02959Woensdag ben ik samen met een vriendin van mij een hele dag naar Amsterdam geweest. Ik was er serieus nog maar 1 keer geweest, en ook nog eens niet verder gekomen dan de kalverstraat. Gelukkig kende Liza Amsterdam op haar duimpje en gaf ze mij een rondleiding door de geweldige stad.

Mijn vader moest deze dag werken in Den Haag, en zo kon hij ons mooi afzetten in Amsterdam. Dit scheelde voor ons enorm, omdat precies de dag dat we naar Amsterdam wouden gaan, onze studenten OV niet meer geldig was. Dat was echt een mega baalmoment, maar gelukkig was papa zo lief om ons te brengen! Het nadeel was wel dat mijn wekker om 06.00 stond, en dat ik eerst Liza nog op moest halen, en dat we half 8 al in de auto zaten naar Amsterdam, Maar okΓ©, dat hadden we er dan wel weer voor over.

DSC02933Rond een uurtje of 9.00 kwamen we aan in Amsterdam. Het grootste deel van de winkels was eigenlijk nog dicht en ging pas 09.30 open. Dus waren we toe aan een heerlijke bak koffie. Oke, maar wel bij de Mc Donalds. Die chocolade muffins van daar waren trouwens echt mierzoet. Maar smaken zo erg naar chocolade. Echt heerlijk!

DSC02934Wij komen natuurlijk uit een Dorp, en ik ben het dan helemaal niet gewend dat er overal duiven om je heen en binnen lopen. Eigenlijk vind ik het gewoon een beetje vies.

DSC02935Als eerst zijn we naar forever21 gegaan. Een winkel waar ik heen moest en zou gaan. De winkel vond ik op de begane grond al groot, maar dat was er dus 3 keer! WOO. Daar heb ik me wel even vermaakt.

DSC02936Zie dit! Zoveel schoenen bij elkaar, heb ik nog nooit gezien!. Ik hou niet zo van schoenen die wat goedkoper zijn, omdat ik er gewoon niet goed op kan lopen, maar als ik er wel op kon lopen had ik waarschijnlijk een paar schoenen meegenomen.

Liza vertelde mij ook dat ze het leuk had gevonden dat ik ging vloggen en dat ze mijn camervrouw wel wou zijn. Voor de mensen die niet weten wat vloggen is, dat is een beetje het zelfde wat ik nu vertel met foto’s, alleen dan in een film. Als ik dat had geweten had ik het denk ik wel gedaan. Volgende keer dan maar beter!

DSC02937Even snel bij Pull&Bear kijken. Dit geweldige volkswagen busje stond midden in de winkel, en werd gebruikt als schoenenrek. Echt sen upper tof idee. De winkel zelf viel mij op een een of andere manier een beetje tegen. Dat zou misschien ook kunnen komen door de gigantische opruimingen die overal zijn.

DSC02940Nadat we een heelboel winkels in en uit waren gelopen, waren we toe aan een terrasje lekker in de zon. Het was echt een super rare tent. Achter mij daar mochten we op een een of andere manier niet zitten, de bediening was vreemd, en het was suuuuper duur. Oke volgende keer zoeken we een ander terrasje.

DSC02941Hier een prachtige rustige plek in het drukke Amsterdam. Een binnenhof, waar ook een kerkje aan staat. Super mooi, strak en rustig. Jammer is wel dat het niet zo rustig meer lijkt doordat er veel toeristen rondlopen.

DSC02944 DSC02945Liza wist nog een heerlijk plekje om een koekje te halen. Het is een klein winkeltje in een smal straatje, maar het ziet er zo leuk uit, en de koekjes zijn echt super lekker. Het zijn een soort van warme chocolade koekjes. De buitenkant is knapperig, en de binnenkant is zacht.

DSC02948Lopen langs de leuke plekjes in Amsterdam.

2014-07-16 23.12.53

We hebben heerlijk in het vondelpark gelopen. Ik moest denken aan die films van Amerika, ook van de drukte. Hardlopende mensen in de warmte. Haha maar heerlijk om hier lekker rond te lopen.

2014-07-16 23.21.16

DSC02957Mooi gebouw!.

DSC02961Mooi die grachten!. Heel gezellig met overal mooie bloemen aan de brug.

DSC02953de PC Hoofdstraat kon natuurlijk ook niet aan ons tripje ontbreken. Luxe merken, luxe winkels. Maar ik denk, zelfs als ik veel geld had, mijn kleren er nog niet zou komen. haha

DSC02954Het Museumplein met het concertgebouw. Ik moest echt denken aan een grote stad, en dat ik op vakantie was toen ik rond liep. Allemaal toeristen, het was warm, we waren foto’s aan het maken dus eigenlijk zelf ook een beetje de toerist aan het uit hangen, haha. Ik had echt het gevoel dat ik super ver weg was van huis. Wat echt een heerlijke gevoel geeft.

DSC02962Als Bouwkundige vond ik dit toch wel heel bijzonder! Moet je eens zien hoe gigantisch scheef dat huis is. de kozijnen en deuren zijn er allemaal op aangepast. haha duur grapje. Toch leuk dt zo iets dan nog blijft staan. ;p

DSC02963Na het vele lopen waren we bijna vergeten te lunchen, en het was al half 3! haha oepsie. Liza het een broodje roomkaas en ik een broodje zalm bij la Place.

2014-07-16 23.21.37Ik moest eigenlijk nog een jurkje hebben, want binnenkort heb ik een bruiloft van een vriendin maar had er helaas geen een kunnen vinden. Rond een uurtje of 19.00 uur gingen we terug naar de plek waar mijn vader ons zou ophalen. Daar hebben we ongeveer een half uur gezeten want hij stond in de file bij Den Haag. Uiteindelijk hebben we nog wel kunnen genieten van de zon. haha

DSC02971Uiteindelijk was het een geslaagde dag! En hebben we enorm genoten, van het weer en de hele stad! We waren te laat om nog te eten bij humfreys, dus moesten we uiteindelijk de mc Donalds maar opzoeken. Maar het was zeker weten een geslaagde dag!

Moeten we snel weer doen Liesje!

Ik hoop dat jullie misschien wel ideetjes hebben opgedaan aan ons tripje Amsterdam!

With Love, Suzan

Geef een reactie

