How to | Kamer opruimen

DSC02499_Fotor

Ik had op school alle opdrachten afgerond, en had een lijstje met dingen gemaakt wat ik thuis nog moest doen. Als ik opdrachten voor school moet maken dan liggen er door mijn hele kamer tassen, documentaties en kleren. Echt werkelijk alles. Toen ik thuis kwam kreeg ik een enorme schoonmaak bui en ging ik mijn hele kamer opruimen en soppen. Ik ga jullie vandaag laten zien hoe het er van te voren uit zag, hoe ik het ga doen, en hoe schoon het achteraf uit ziet!

Voor dat je gaat beginnen met schoonmaken kun je het beste de volgende dingen doen en pakken

Schermafbeelding 2014-05-27 om 17.21.27Doe je haar lekker in een knot. Dit zit veel fijner dan los haar! Het maakt niet uit hoe het er uit ziet, want je bent toch druk in de weer en niemand die je ziet! Doe vooral ook niet te warme kleren aan. Wat ik zelf altijd merk tijdens het poetsen en opruimen is dat ik het enorm warm krijgen. Gewoon t-shirt of een hemdje aandoen voorkomt dat je het mega warm gaat krijgen!

 

Schermafbeelding 2014-05-27 om 17.19.53

Een emmer warm water met allesreiniger en een poetsdoek, zodat je alles goed kan afnemen en het ook nog eens lekker schoon gaat ruimen!

Schermafbeelding 2014-05-27 om 17.23.42Zet dan bijvoorbeeld de radio aan, of een playlist op youtube, of wat je ook maar leuk vind van muziek! Muziek kan er voor zorgen dat je het leuker gaat vinden, en dat de tijd sneller gaat.

Pak een doos, emmer of mand waar je spullen in doet die in de weg liggen of die helemaal niet op je kamer horen, zodat je in een keer overal langs kan lopen om het op de goede plek te leggen.

Zorg dat je op een logische plek begint met schoonmaken. Wat altijd helpt is van achterin je kamer werken richting de deur.

Schermafbeelding 2014-05-27 om 17.27.35

Schermafbeelding 2014-05-27 om 17.28.34Dit is het achterste gedeelte van mijn kamer, en ook het netste van allemaal. Dit is een kast waar ik niet heel veel spullen in heb staan, en naast mijn bureau gooi ik altijd all mijn tassen en boeken neer. Op mijn kast staat een foto van mijn tante,  van dik 10 jaar geleden. Deze is ooit bij mijn opa en oma gemaakt en die had ze toen laten afdrukken en in een lijstje gedaan. Ik vind hem echt super schattig en daarom staat hij er nog steeds!

Schermafbeelding 2014-05-27 om 17.31.19Als eerst haal ik alles er af, en ga ik er met een natte doek overheen. Ook alle spulletjes die er op stonden en in de buitenste open kastjes stonden heb ik goed afgenomen.

Schermafbeelding 2014-05-27 om 17.33.20En dit is het als het allemaal weer netjes is opgeruimd. De tassen heb ik naar achteren gegooid, wat jullie zo wel zullen zien, want die horen daar niet. Alles wat er niet hoort schuif ik altijd naar achter, richting de deur. Dat is ook de reden dat ik achter in mijn kamer begin met schoonmaken. Ook heb ik mijn vision board weer eens in het zicht neer gezet, en zag dat er best wel veel dingetjes klopten! super leuk om te zien!. De kast die je hier ziet is van de Ikea. Deze heb ik al 3 jaar, en ze verkopen ze nog steeds. Super handige en mooie kasten!

Schermafbeelding 2014-05-27 om 17.35.38Dit is wat ik bedoel met alles naar achteren gooien richting de deur, haha. Die schoenendoos kwam ik ook nog tegen op mijn kamer en heb ik gebruikt voor de spullen die naar beneden moesten en niet op mijn kamer hoorden.

Schermafbeelding 2014-05-27 om 17.36.56Het ergste gedeelte van mijn kamer, waar ik normaal aan werk. uuhm wat moet ik hier van zeggen? Alles ligt werkelijk door elkaar. De video kamera die ik gebruik voor mijn filmpjes, mijn foto camera, schoonpullen, schriften (veel te veel) mappen, owja en een pak tisues van 2 weken geleden toen ik super verkouden was, flesjes drinken die ik niet gebruik, thee glazen en ga zo maar door.

Schermafbeelding 2014-05-27 om 17.38.57Zo en toen was mijn bureau leeg! Dit ziet er een stuk rustiger en mooier uit.

Schermafbeelding 2014-05-27 om 17.41.13En zo ziet mijn bureau er uit met al mijn spullen er weer op. De lamp is van ikea, de nepbloemen en het vaasje ook. Dan heb ik een yankee Candle, gehaald bij ‘sundry moves’ in Deventer, en een smeltgeurkaarsje van de action. Mijn bureau en kast heb ik trouwwens zelf gemaakt.

Schermafbeelding 2014-05-27 om 17.43.18En toen was de schoenendoos vol met spullen. Dit kwam werkelijk allemaal van mijn bureau af. Die aanklamp heb ik bijvoorbeeld paar maand geleden gebruikt toen wij ’s nachts in het bos gingen geocashen! En die lag er dus nog steeds oeps. Ik heb direct deze doos opgeruimd en neergezet waar alles hoorde, of het weg gegooid.

Schermafbeelding 2014-05-27 om 17.45.30Ook aan mijn verwarming hing een broek en een vest, en daar achter zelfs een paraplu die ik al kwijt was, en een mega volle prullenbak.

Schermafbeelding 2014-05-27 om 17.46.43Weg met de kleren en de prullenbak!

Schermafbeelding 2014-05-27 om 17.47.55Ook zat mijn pennenbakje veel te vol met pennen en stiften. En serieus, je gelooft het of niet, maar ze deden het bijna allemaal nog. De stiften heb ik er uit gehaald en in mijn etui gedaan, zodat het iets minder rommelig er uit ziet.

Schermafbeelding 2014-05-27 om 17.49.35En dit is mijn school hoekje. Hier staan al mijn boeken, en mijn pennenpakje enzo. Voor als jullie nog niet weten wat ik doe, dan zal je wel denken. Maar ik ben nu 3de jaars student aan de opleiding HBO Bouwkunde. Haha, en voor dat jullie de vraag gaan stellen, nee er zitten niet veel meiden op die opleiding! Maar dit heb ik expres om het hoekje ontworpen, zodat het uit het zicht is, maar wel makkelijk te pakken is als ik aan het werk ben voor school.

Schermafbeelding 2014-05-27 om 17.51.57

En dit is alles wat er achter/naast mijn bed ligt. Ik heb daar kleppen gemaakt, zodat ik spullen nog onder mijn bed kan bewaren zoals oude tekeningen van school enzo die ik niet weg wil doen, maar geen idee heb waar ik ze anders moet laten. Naast mijn bed ligt de wake-up lamp van philips, een aantal boeken, en een lampenkampje? Wat die daar eigenlijk doet weet ik ook niet! haha

Schermafbeelding 2014-05-27 om 17.54.36En alles wat ik nog over had gooide ik op mijn stoel. Mijn stoel hing trouwens ook vol met jasjes en broeken. Die doe ik dan een dag aan, laat ze een paar dagen hangen en dan doe ik het weer aan. Beetje te lui om het weer in mijn kast te hangen, maar volgens mij bij iedereen wel heel herkenbaar haha.

Schermafbeelding 2014-05-27 om 17.56.33Toen ik klaar was met alles op te ruimen waar het hoort was het tijd om met de sfiffer door mijn kamer te gaan. Super handig ding en komt overal bij en neemt (bijna) al het stof mee van de vloer.

Schermafbeelding 2014-05-27 om 17.57.55

Bijna klaar! Tijd om te dweilen. Ik heb gelukkig niet zo’n grote kamer, maar ook al heb je die wel, dan ben je met laminaat echt zo klaar! Een nadeel van vloerbedekking vind ik dat al het stof in de vloerbedekking gaat zitten, en dat vind ik niet heel hygiënisch, maar het loopt wel lekker zacht!

Schermafbeelding 2014-05-27 om 17.59.26 Schermafbeelding 2014-05-27 om 17.59.35 Schermafbeelding 2014-05-27 om 17.59.42En dit is het eindresultaat van een uurtje mijn kamer poetsen! Op mijn bureau zijn wel een aantal spulletjes bij gekomen, waaronder mijn ipad, To Do boekje, en foto en film camera omdat ik die nog nodig had. Het vest dat ik over mijn stoel heb hangen heb ik in Den Haag gekocht. Hij is merkloos, maar is super fijn om lekker aan te doen als ik artikelen maak of voor school bezig ben. Een heerlijk thuis vest!

Het was dit keer eens een ander artikel dan een normale review die ik jullie vaak geef. Ik hoop dat jullie het leuk vonden, en ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben over hoe jullie, jullie kamer opruimen en poetsen. Laat het achter!

With love, Suzan

Geef een reactie

