Slappe nagels

Ik kreeg de vraag of ik wat tips had voor slappe nagels, korte nagels, lelijke nagels en het bijten van nagels. Dit zijn over het algemeen bekende kwaaltjes waar volgens mij iedereen last van heeft. Ik heb een paar weken een artikel geschreven over een nagelriem product van kruidvat eigenmerk. Ik heb deze nu twee weken dagelijks gebruikt en merk zo veel verbetering! Mijn velletjes bij vooral mijn duimen zijn veel soepeler en zachter aan gaan voelen. Ik heb dit gebruikt elke keer als het weer stug aan voelde en ik er last van had.

Maar er zijn natuurlijk veel meer kwaaltjes die zich kunnen voordoen bij je nagels. Ik heb hier veel onderzoek naar gedaan voor jullie,  zodat ik jullie kan helpen om dit soort problemen.

Je nagels kunnen op verschillende manieren snap worden en beschadigen. Niet aan alles kan je wat doen maar je kunt het wel verminderen.

Schermafbeelding 2014-03-22 om 10.31.55

Gezonde voeding: Dit is heel belangrijk! Zeker als je nagels vaak slap zijn, en afbreken. Kijk eens naar je voedingspatroon. Krijg je bijvoorbeeld voldoende groenten (200 gram), en voldoende fruit (2stuks) binnen? Of juist genoeg eiwitten en roodvlees?. Probeer hier eens op te letten, want het kan een enorm verschil maken. Daarnaast zitten deze producten vol vitamines. Je kan natuurlijk ook voedingssuplementen kopen, maar gezonde voeding is denk ik toch voor ieder mens beter.

6c77e-schermafbeelding2014-02-27om14-55-17

Nagelverzorging: Naast goed eten is het goed om je nagels of nagelriemen goed te verzorgen. Net als dat je dagelijks ook je gezicht wast voordat je gaat slapen, is het ook zo dat je je nagels moet verzorgen. Als jij veel nagellak gebruikt is het belangrijk om te weten dat dit er voor zorgt dat je nagels slapper worden. Laat bijvoorbeeld je nagels eens goed luchten voordat je weer opnieuw je nagellak aanbrengt. Daarnaast is goed om je nagels goed te hydrateren. Dit is een van de eerste stappen die je direct moet nemen. Je kunt bijvoorbeeld een nagelbalsem gebruiken, of een andere nagelverzorging. Gebruik dit minstens 1 keer per dag, het liefst vaker. Probeer ook eens een voedende handcreme te gebruiken die ook voor je nagels is. Zo is er bijvoorbeeld een van Vasline hand & Nail.

Als je nagels nog veel afbreken en slap zijn kun je gaan voor een Nail repair of een Nagelverharder. Combineer dit altijd wel met de verzorging hierboven genoemd. Gebruik geen goedkope merken, maar ga eens voor een wat duurder merk. Deze merken hebben vaak iets meer voedende ingrediënten.

Schermafbeelding 2014-03-22 om 10.34.53

Bescherming: Naast dat je, je nagels verzorgd na dat de problemen zich hebben voorgedaan, is het ook belangrijk om je nagels van te voren te beschermen. Zeker voor als je vaak geleurde nagellakjes draagt. Gebruik dus altijd een goede basecoat, zeker als je nagels in een slechte conditie zijn. Er zijn verschillende soorten, die een beschermend laagje over je nagel aanbrengen, tot aan het versterken en het voeden van je nagels. Je kan ze ook prima gebruiken zonder dat je een nagellakkleurtje gebruikt

Kijk uit!: Kijk uit waarvoor je, je nagels gebruikt!. Vooral voor vrouwen, omdat ze vaak langere nagels hebben, worden ze vaak gebruik om dingen los te maken, of open te scheuren. Niet doen dus!. Ook als je veel met je handen in het water zit, bij het afwassen of het schoonmaken, worden je nagels slapper. Trek bijvoorbeeld als je gaat poetsen of iets anders rubberen handschoenen aan. Dit beschermd je handen, en zo worden je handen trouwens ook niet snel droog. Daarnaast is het wel goed om na een toiletbezoek wel gewoon je handen te wassen, maar vermeid onnodig contact.

Schermafbeelding 2014-03-22 om 11.05.13

Niet te veel vijlen: Vaak als je last hebt van haaltjes aan je nagels ga je er aan friemelen of vijl je het. Als je vijlt, vijl dan ook 1 kant op en niet in twee richtingen. Als je dat wel doet kunnen je nagels sneller gaan scheuren. Als je toch vijlt kun je het beste een glasvijl gebruiken.Ook zien acryl of gel nagels er misschien wel mooi uit, maar de conditie van je nagels gaan er op achteruit.

 

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, en als jij nog andere ideeën heb dan hoor ik dat graag!

Love, Suzan

Een gedachte over “Slappe nagels

Geef een reactie

