Review| NYC Natural Matte Foundation

Van de week liep ik in de Kruidvat en ik zag deze foundation van NYC. Het is een matte foundation. Ik heb er eens iets over gelezen en ik ben heel erg nieuwsgierig hoe deze foundation op mijn gezicht ook mat is.

Dit is de tube. Ik heb de lichtste kleur 001 Ivory. We komen immers uit de winter en mijn gezicht is behoorlijk licht van kleur. De NYC Natural Matte Foundation heb je in 3 verschillende kleuren. De foundation beloofd een anti shine effect te geven tot 8 uur.

De foundation beloofd dat je tot 8 uur lang zonder glans op je gezicht kan rondlopen. Perfect, zonder het zien van oneffenheden maar toch een ademende werking. Voor alle huid types. Dermatologisch getest.

INGREDIENTS: AQUA / WATER / EAU, ETHYLHEXYL, HYDROXYSTREARATE, TALC, DICAPRYLYL ETHER, BUTYLENE GLYCOL, PARAFFINUM LIQUIDUM / MINERAL OIL / HUILE MINERAL, CETEARYL, ALCOHOL, MAGNESIUM, ALUMINIUM SILICATE, PHENYL TRIMETICONE, ISOSTEARIC ACID, POLYSORBATE 60, STEARIC ACID, PHENOXETHANOL, POLYMETHYL METHACRYLATE, TROMETHAMINE, LANOLIN ALCOHOL, PARFUM / FRAGRANCE, SODIUM PCA, XANTHAN GUM, METHYLPARABEN, OCTYLDODECANOL, DISODIUM EDTA, BUTYLPARABEN, ETHYLPARABEN, BUTYLPHENYL, METHYLPROPIONAL, ISOBUTYLPARABEN, PROPYLPARAPEN, BENZYL SALICYLARE, CITRONELLOL, HEXYL CINNAMAL, HYDROXYISOHEXYL 3-CYCCLOHEXENE, CARBOXALDHYDE, LINALOOL,ALPHA-ISOMETHYL IONONE, GERANIOL, BENZYL CINNEMATE, LIMONENE, HYDROXYCITRONELLAL, EUGENOL, BHT [MAY CONTAIN

 

De verpakking ziet er goed uit, en ook het tubetje vind ik handig. Je kan het altijd goed uitknijpen, zonder dat je het hoeft weg te gooien omdat je er niks meer uit krijgt terwijl dat er eigenlijk nog wel in zit. Zonde is dat dus! Maar in dit geval heb je daar geen last van. Verder ziet de verpakking er simpel uit.

De foundation ziet er als een goede substantie uit. Op het eerste oog ziet hij er niet te dun en ook niet te dik uit.

Met een klein beetje kan je behoorlijk veel uitsmeren. Kijk hoeveel het eigenlijk is.

Na goed uitgesmeerd te hebben ziet er er zo uit. Mijn hand was een klein beetje rood maar dat is nu wel allemaal goed gecamoufleerd.

Zonder foundation. Je ziet bij mijn wang wat oneffenheden heb. Dit zijn geen puistjes meer, maar herstellende vlekjes. Heb afgelopen week een onrustige huid gehad, maar dat trekt wel weer bij.

Met foundation. Wauw al mijn oneffenheden op mijn wangen zijn verdwenen! Ik zie nog een klein beetje van de rode vlekjes maar dat is alles. Ik vind hem super goed dekken. Over het matte ben niet erg te spreken. Deze foto’s zijn allemaal zonder flits gemaakt en ik zie dat mijn gezicht nog wel glimt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik foundations heb gehad die meer glimmen dan deze van NYC.

Uiteindelijke look. Ik zie nu op deze foto dat misschien de kleur wel iets te licht is voor mijn huid vergeleken met mijn hals. Maar een tint donkerder is vaak al snel te donker en dan krijg ik een oranje huid wat ik ook zonde vind en super lelijk. Dus ik denk dat ik maar moet gaan mengen. Maar over de dekking van deze foundation ben ik erg te spreken!

Kortom een super goede foundation voor een klein bedrag!

De NYC Natural Matte Foundation kost €3,99 en is verkrijgbaar bij kruidvat.

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden, en laat maar weten wat jullie er van vinden!

Liefsx, Suzan

Een gedachte over “Review| NYC Natural Matte Foundation

  1. Pingback: Review: Sleek Garden of Eden Palette | Let Your Beauty Shine

Geef een reactie

