DIY | Opruimen make-up kwasten!

Een tijd geleden kreeg ik de aanvraag of ik een DIY wou maken. Ik had eigenlijk te veel ideeën en wist niet zo goed welke van de ideeën ik eerst moest uitwerken, tot dat ik me afgelopen tijd besefte dat ik me ergerde aan de manier hoe mijn kwasten in zo’n bakje staan. Ik heb voor jullie een leuke creatieve manier bedankt om je kwasten op een leuke manier neer te zetten!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Op dit moment heb ik dit vreselijke bakje. Oke, er zit wel een voordeel aan en dat is dat hij er best mooi uit ziet, maar handig is hij zeker niet. Ik heb een aantal kwasten die een wat dikker handvat hebben en een aantal kwasten die weer wat dunner zijn. Die dunnere horen officieel in dat kleine bloemetje in het midden, maar dat is veel te veel zoeken en misprikken naar die gaten. Zeker als je wat meer kwasten hebt die je gebruikt. Ik werd er zo naar van dat ik iets nieuws wou hebben, en dit wil ik graag met jullie delen.
Het voordeel van wat ik met jullie ga delen is dat het super goedkoop is. Eigenlijk hoef je er bijna niks voor te betalen, en je kan het net zo maken als jij wilt.

Als eerst hebben we een aantal dingen nodig om te beginnen. Je hoeft niet precies het zelfde gebruiken wat ik hier gebruik. Wees creatief en kijk wat je thuis nog hebt liggen van spullen

1. Een potje // 2. Plakband // 3. Schaar // 4. Schilderstape // 5. Stukken oud behang of papier // 6. Lint // 7. Nagellak // 8. Make-up wasten

En dat was het eigenlijk. Dit stukken behang heb ik trouwens van de Gamma meegenomen. Die hebben ze daar liggen en kan je zo meenemen.

Laten we beginnen!.

1. Als eerste moet je het potje dat je hebt goed schoon maken. Heb je een potje waar een kaars in heeft gezeten, pak dan een pak, laat deze volstromen met laagje warm water van ongeveer 5 cm. Zet het potje er in, en zo kan je met een lepel het oude kaarsvet er uit halen. Heb je een potje met nog een etiket er op, Leg deze dan even in een bak met water en wat sop zodat de etiketten los weken.
Vergeet daarna de potjes niet aften wassen en ze goed droog te maken. Dit is erg belangrijk zodat straks de lijm en/of het plakband niet lost laten.

2. En nu ga je aan de slag met je creativiteit!. Ik had al deze spullen thuis nog liggen, en ik ben aan de slag gegaan. Ik heb dus verder niks nieuws gekocht. Ik vind het zelf juist leuk om dingen te maken van spulletjes die ik thuis nog heb liggen.

De onderkant heb ik beschilderd met mijn zilveren glitter nagellak. Als je iets gaat verven of lakken, zorg er wel dan wel voor dat jet het goed afplakt. Anders krijg je geen mooie strakke lijn.

Ook de bovenkant heb ik gelakt. Ik vind het zo leuk al die glitters! Ik word er gewoon vrolijk van.

Ook kun je met wat lintjes er om heen wikkelen. Mijn bedoeling was om een leuk potje te maken, maar ook strak. Ik houd niet zo veel van rommeltjes en te veel slingertjes en dat soort dingen. Maar als jij dat wel leuk vind zeg ik lekker doen natuurlijk!. Het is natuurlijk helemaal jou ding.

En dit is hoe mijn potje er uit ziet!

En dit is hem hoe hij er uit ziet met wat kwasten van mij! Dit werkt veel beter dan dat kleine bloem bak dingetje wat ik hier voor had.

Ik vind hem er het super schattig uit zien. Wat vinden jullie? Ik ben ook wel benieuwd naar hoe jullie je kwasten opbergen. Laat het achter bij de comments! En als je ook creatief bezig geweest en het zelf hebt gemaakt stuur gerust een foto naar me toe via twitter.

Ik hoop dat jullie het een weer een leuk artikel vinden, en ik hoop dat ik jullie op ideeën heb kunnen brengen.

liefsx, Suzan

Dit bericht werd geplaatst in diy en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

