Verzorging | Droge lippen

Herken je dat probleem dat je elke dag opnieuw last hebt van droge lippen? Allemaal velletjes. Ik heb het zelf ook. Elke keer als ik ze weer voel dan wil ik er zo snel mogelijk vanaf. Alleen vaak doe ik dit niet op de goede manier. Als ik aan het werk ben, in de bus zit, of naar school ga heb ik wel eens een dag meegemaakt dat ik last had van losse velletjes. Met name mijn onderlip. Best vreemd dat het maar op een lip voorkomt. Mijn bovenlip is namelijk altijd zacht. Soms is het zo erg dat ik de velletjes er af ga trekken met mijn tanden tot bloedens toe. aagrh!! gênant!

Het nadeel van droge lippen is dat als je een lip product gebruikt deze in de lijnen van je lippen gaat zitten. En als je er dan weer velletjes afgaat halen heb je op sommige delen van je lippen wel lipstick en op andere delen van de lippen waar je de velletjes van af hebt getrokken niet.

Ik ben opzoek gegaan naar een oplossing om dit te verhelpen of op zijn minst het te verminderen. Want ik geloof dat er meer mensen hier last van hebben.

Ik heb de oplossing gevonden en die wil ik graag met jullie delen!

Wat heb je nodig:

Wat je nodig hebt is een tandenborstel en een lipbalsum. Ik heb hier een tandenborstel van aquafresh en een lipverzorging van labello, soft rosé. Het maakt niet uit van welk merk je de producten gebruikt. Dit had ik toevallig nog in de kast liggen.

Zorg dat dit een nieuwe tandenborstel is. Als je een oude tandenborstel gebruikt zitten er allemaal bacteriën op je lippen terwijl je ze graag schoon maakt.
Als je dit vaker wilt doen, gebruik dan elke keer de zelfde tandenborstel, waar je alleen je lippen mee poetst.

Aan het werk!

Stap 1:
Poets je lippen. Ga zachtjes met de tandenborstel over je lippen. Doe dit niet te hard, want dan kan het je lippen beschadigen. Door zachtjes te poetsen over je lippen zorg je er voor dat de velletjes van je lippen verdwijnen. Doe dit totdat je lippen zachter aanvoelen.

Stap 2:
Geef je lippen een goede verzorging. Ga een paar keer goed over je lippen heen met de lipverzorging zodat je ze goed hebt ingevet.

Het resultaat

De bovenste foto heb ik gemaakt voordat ik mijn lippen ging poetsen. Je ziet nog veel velletjes en open wondjes. De onderste heb ik na de verzorging gemaakt. Je ziet een duidelijk verschil. Op bovenste foto zie je nog veel verschil in kleur, dat zijn de velletjes, en de onderste foto is het een stuk egaler.

Ik merk dat mijn lippen super zacht aanvoelen en goed verzorgd zijn.

Ik ben erg benieuwd wat jullie doen tegen dit kwaaltje. Laat het achter bij de comments.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad!

liefsx

Geef een reactie

